2012. augusztus 5., vasárnap

Beijing


Beijing
 

Ma városnézés deluxe. Mivel Matyi (a laoshi, azaz tanár) perfekt kínai, ezért mintha kinyílt volna a világ (még jobban, mint eddig). A reggeli niuroumian (ez azt jelenti, hogy kb így kell kiejteni nyuzsómien).volt, ami tésztás húsleves. Húsleves, mert húsleves íze van és hús leves mert 4 db marhahús szelet van benne (szigorúan!). Matyi extra hússal kérte így ő tényleg húsos levest kapott.

A levest pálcikával kell enni, és még mindig nem szabad hadonászni az evőeszközzel, sem pedig beleszúrni az ételbe (pedig de beleszúrtam volna a levesbe). Ezután továbbindultunk a belvárosba, ahol megvettük a vonatjegyeket. Az állomás (és ez csak az egyik) kb akkora, mint nálunk a Parlament…

Rendőrök álltak sorfalat, mert annyi ember volt, hogy az épület előtti téren alig fértek el..148 jüan a jegy Erlian-ig (mongolul Irén-ig). Ott fogunk átkelni a határon, ami még néhány száz jüan, s másnap indulhatunk tovább mongol vonattal a főváros, Ulánbátor felé.

A jegyvásárlás után bementünk egy internet kávézóba, ahol mindenki vagy wowozott (ezt nem tiltja a rendszer, csak az ismert közösségi oldal használatát), vagy DotA-zott (aki anno hallgatott Basshuntert, annak megvan). A maradék népség pedig vagy msnezett (a kínai változat színes és - az én olvasatomban - mangának nevezhető figurák vannak feltöltve kép helyett).

Ezután a Tientan (A Mennyei Ég Temploma) következett, melyet a Ming korban építettek (15.század). Ez tulajdonképpen egy óriási park, ahol számos templom, oltár és egyéb épület található. A „központi” részbe plusz 20 jüan a beugró, csak én vettem meg, mert engem különösen érdekelt (biztos az előző életek?). A hatalom megtartását és a gyarapodást volt hivatott szolgálni a komplexum. Útközben elvesztem, és Dóri a vizesüveggel vert meg, amikor szembetalálkoztunk véletlenül J

Utána gyöngypiac következett, ami olyan, mint nálunk a skála volt anno, többemeletes szoci épület. Itt mindenféle holmi kapható, a bóvlitól az eredeti Konverse cipőig. A lányok és Matyi vettek is surranót, Dórival közölték, hogy várni kell egy kicsit, lesz nagyobb (és tényleg lett, valszeg a pult alatt ragasztották össze, vagy az alagsor gyermekmunkásai kemény munkával dolgozták fel az anyagot, miközben korbáccsal ütötték őket. Hogy hogy lett hirtelen 5 perc alatt nagyobb méret, azóta sem jöttünk rá).

 Közben jöttek horvátok, akik 2 hete vannak Kínában nyári egyetemen, vagy min, és már úgy beszélnek, mint a helyiek. Angolul köszöntek el, miután semmit sem vettek a cipős bódénál: bye bye bitches! Én alkudoztam a semmire, ami kedvenc szokásom lett. De így is sikerült levinni az 1800 jüanos gagyi i-phone-t 359-re… persze nem vettem meg, de holnap visszamegyek. A két xiaojie már visítozott, meg mondták, hogy én itt direkt szopatom őket-ami igaz is volt. Mondtam, hogy mutassa meg, hogy van-e játék a gépen és aztán beközöltem, hogy ugye milyen jó a játék, miért nem veszi meg ő. Meg hasonlók... de tényleg flash így alkudni.

Utána Wangfujing. Ez az egyik leghíresebb utca, mely nevét arról kapta, hogy anno a mongol területeken lévő fejedelmek/hercegek szálláshelye volt. Onnan bementünk az Ízek Utcájába, ahol tényleg volt skorpió, csótány és kígyó is. Kedves ismerősök, kérlek bocsássatok meg, de nincs szívem megsüttetni magamnak az élő skorpiókat, úgyhogy csak a kígyóval próbálkozom majd. Ma azért nem ettem, mert csak 5 jüant engedtek az árból, és én 15-ért nem veszem meg. Ami késik, nem múlik!

A „szórakoztató” részen láttunk magától körbemenő lovat (esetleg zebra ez extrémebb vásárlóknak), ugráló, automata keljfeljancsi figurát (3 féle színben), kottát olvasó, lábait himbáló, világító ruhájú és hajú rózsaszín kislányt. A legújabb találmány a piacon: vidrára, vagy inkább felmosó mopra emlékeztető, a csomag tartozékát képező labdáért felúszó, de soha el nem érő és közben tekergő szintetikus szőrcsomó, szemekkel és orral…(hangja is van)

Este vacsora a „törzshelyünkön”, most Gongbao csirke rizzsel. Utána netkávézó, most részemről sör nélkül (az csak kihozza a szerelmi bánatot). Most épp egymást megölős kínai akciófilm megy. Egyik kedvenc jelenetem, amikor a főgonosz már a hatodik pofont adja az egyik kisgyereknek, aki ordít, mire valaki fejbe bassza egy korsó vízzel. Ezután még 2X megölik a csúnya bácsit (tir: mó), pl. eltörik a nyakcsigolyáját és föl-le lifteztetik a torkában. 10 perc múlva feléled, elviszik és ordít (ez lenne a 3. halál?).

Jó éjszakát!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése