2012. augusztus 17., péntek

kolesz2


Végül nem lett vége a világnak…

Ahogy itt vagyunk kint, egészen máshogyan telik az idő. Míg otthon dolgoztam, és tanultam egyszerre, itt most csak a semmittevés megy. Sokszor érzem úgy, hogy haszontalan vagyok. A filologikus életszemléletet pedig még nem egészen tudtam elsajátítani… bár az is egy jó szint, ha az ember a könyvekre izgul és kielégítő program számára, ha egy könyvtárban van egész nap. Lehet, hogy nekem merev a gondolkodásom, de majd idővel biztosan formálódik a hozzáállásom. Kicsit egysíkú az ittlét, néha az a nap csúcspontja, hogy eszünk…

Kicsit vissza a valóságba:

A papírokat még nem szereztük meg, de most nem is foglalkozunk vele igazán. Én most nem tudtam elmenni a fight-ra, mert elrontottam a hasam. Mindenféle kaját összeettem, főleg a hajlmag, egy zsíros, édes tejétel ártott meg, no meg a néhány napos fokhagymakrémleves. Lelki okokat is kereshetnék, találtam is: elég, ha reggel kinyitom a szemem..

Az üres koleszban kedves laoszi szomszédokra leltünk, ami azért jó, mert mindig kapunk valami kaját ajándékba. Egy emeleten lakunk velük, először arra lettünk figyelmesek, hogy büdös van… ez főleg a közös konyhára igaz (az ablakot nem lehet kinyitni), ahol mindig főznek valamit. Már két éve itt vannak és még hármat maradnak. Valami bányászatot tanulnak (bezzeg mi filológusok leszünk, na!)

A dolog úgy kezdődött, hogy palacsintát akartunk sütni, de csak egy rossz, törött serpenyőnk volt – kölcsönkértük az övékét. Itt az edénynek mind vastag alapúak, így külön művészet megtanulni bennük sütni (Dórinak sikerült). Viszonzásul küldtünk nekik palacsintát. Ők pedig rizses, disznóbőrös ételt adtak, amit valami saláta-félébe kellett hajtogatni, majd belemártani mogyorós szójaszószba.

Egy albumot is feltöltök majd az ismert közösségi oldalra, hogy legalább a vizuális élmény meglegyen.

Ez a hét elég laza, voltunk shoppingolni is, és amit nem gondoltam volna, itt Mongóliában végre a férfi ruhák az olcsóbak és a női cuccok a drágábbak. Bár átszámítva hasonló árban vannak, mint otthon, a piacon még egész olcsón meg lehet kapni őket

1 farmer 100000 pénz, a piacon 30000. Egy forint 6 pénz, lehet számolni.

Gondoltam, hogy meg fogok változni egy kicsit, de azt nem hogy majd plázába fogok járni…

Még egy dolog van, amit nem értünk: mindenki mindig megy valahova, senki sem dolgozik, azonban jobbnál jobb ruhákban jár. Honnan van pénzük??

Elvileg a mai program: kitakarítom a szobát…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése